Vrålplugga

Märkte att det var väldigt länge sen jag delgav några uppdateringar, jag vill meddela att detta inte beror på min nonchalans (för någon sådan anser jag mig inte ha) utan på det faktum att jag är en oerhört upptagen kvinna. De senaste två veckorna har jag levt i biologins värld.. fröspridning, mykorrhizza, ekosystem, predation ypu name it! Det har antecknats så till den milda grad att min högerhand (skrivhanden) har utvecklat en muskel den inte hade innan, eller så har den bara svällt upp.. som en liten bicep på ovansidan av handen, det ni! Tentamen för Ulla-bulla skrevs igår och det kändes riktigt bra, nu är det bara två veckors väntan på tentaresultat! Direkt från blommor och bin hoppade jag in i fysiologins värld (ja jag hade börjat lite smått innan).. organsystem, genetiska kåder, arvsanlag.. återigen: you name it! Imorse klockan sju styrde jag mina steg mot Forsvärns, här satt jag och skrev i lugnan ro, timma in  och timma ut. För en timma sen skrev jag sista ordet. Hemtentan i biologi/fysiologi för Nicklas äro klar mina vänner! Jag drar en lättnandets andetag!
   När jag inte har pluggat så har jag agerat sjuksyster åt min nyopererade man. Det har vart fint att ha Frode hemma, även om omständigheterna inte har varit så roliga. Vi har haft väldigt mysigt, spelat kort och skrattat så vi gråtit, samtalat och bara varit nära.. växt ännu närmre varandra. Love love!

Imorgon styr vi kosan uppåt i landet. Närmare bestämt till Gillers klack där vi hyrt stuga. Vi ska spendera helgen på Kopparbergs marknad.. jag, Frode, Zebbe och Joakim. Skall bli mycket trevligt!

Innan avfärd är dejt inbokad med mli, kommer förmodligen innefatta latte eller capuccino och eventuellt en bakelse. Jag skall även införskaffa mig en kylväska på Clas Ohlsson. Det ni!

Kommentarer
Postat av: Elin

Duuuktig flicka! =) Du är the queen of Växt- och djurliv! Jag gillar det! ;) Jävla Nicklas oxå då, det var inte en lite grov tenta han drog till med. Men nu är det (förhoppningsvis) över...for ever! Vi är bäst - ingen protest!

2008-09-28 @ 13:14:07
URL: http://livingmyydream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0