Om att vara en slarvmaja

Ajajaj, det smärtar ännu i min kropp! Vilmas stora och enormt stötiga galopp var inte bra för min muskulatur, det känns som jag blivit mörbultad. Är dock ganska övertygad om att jag kommer överleva. Imorgon åker vi ut för genomgång av stall, fix med nycklar till sadelkammare, prat om städrutiner och lite sånt.

Nu jobbar jag. Jag hade dock glömt nycklarna till butiken så sötaste Sandra fick komma och låsa upp åt mig.. detta resulterade i att vi satt och snackade skit här under den timman som är vigd åt städning, så jag fick kuta runt som en galning med torrmoppen innan dörrarna skulle öppnas. Det var det värt.

Det ser ut att bli en lugn vecka. På tisdag får vi svar om när älskling kommer in på behandling, på onsdag jobbar jag men annars är inte mycket inplanerad. Jag ska nog ta tag i den ständigt växande tvätthögen, det behövs. Till helgen åker vi troligen till Frodes familj i Smålande. Peppe fyller 35 och det har hyrts lokal, det kan vara trevligt med en weekend nere i Smålandsskogarna.. folket är mentalstörda, men de har trots allt en viss charm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0