Om att återuppta gamla intressen

Idag har jag varit i Örsta och träffat Vilma, den islandshäst som jag troligen kommer att bli medryttare på. En ytterst trevlig unghäst med stor potential (sägs det) som dock är ganska rund om magen just nu då hon stått ett tag efter att ha skadat ett ben. Det var i alla fall riktigt trevligt att träffa damen och provridning kommer förmodligen äga rum i kommande vecka. Igår gick jag på jakt efter mina gamla ridkläder ute hos papputen och hittade faktiskt rubbet, nya stövlar (alt. kängor) ska dock införskaffas då mina gamla orsakade blodstopp i vaderna.. tydligen har dom tjockat på sig de senaste tio åren (benen alltså, inte stövlarna).

Efter lantbesöket återvände vi till civilisationen och gottade i oss lite vietnamkäk. Trött Frode blev sittandes i fåtöljen och jag begav mig ganska omgående till jobbet, och här kommer jag nu befinna mig de närmsta fem timmarna.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Nej det är ingen fara! Jag har ju två handledare och den ena är nog mer åt häxhållet hahahaha :D

2008-10-16 @ 17:15:29
URL: http://amandacedervall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0