typiskt!

... idag bar det av till distrikssköterskan klockan 14:15 för att bli stucken i fingret och petad med en lång bomullspinne i halsen. Streptokocker (halsfluss) som väntat, inget jobba för mig denna vecka sa sköterskan och det är ju bara att göra som man blivit tillsagd. Min ständigt goda handledare lät lite irriterad men vad gör man, detta kan jag ju inte råda över.. kom lite olägligt bara. Men men det är inte som inte lite kåvepenin (penicillin) får bukt med! Ja och imorrn är det förövrigt vikariemöte på fuxen och det måste jag fasktiskt gå på.. nåja, hur ansträngande kan det vara? Känns bara som att det är min vanliga tur, allt ska vara så jävla dåligt tajmat jämt.

Som detta: Solsemester på Cypern.. underbart, bara en regndag under perioden vi var där.. gissa vilken dag? Min födelsedag förstås! Och med dunder och brak kom ovädret, det skakade i rutorna och saker ramlade av borden för att det åskade så hårt. Nä nu låter jag bitter, vi kom i alla fall in till ayia napa den eftermiddagen och åt en supergod middag på en urmysig restaurang! Och på kvällen sjöng alla på hela hotellet för mig =)

Vill trycka på en mysig sak med att vara hemma sjuk så här, det är att jag får vara med Melvin hela dagarna. Ja, han tycker förstås att jag är världens tråkigaste som bara ligger stilla hela dagarna men han är ändå en trogen kumpan, det må jag säga.. han lämnar intemin sida!

image62

image63

Kommentarer
Postat av: Amanda

fy fasiken va jobbigt
att du har halsfluss :S.. Hoppas du slipper göra om vfun! kramis

2008-05-21 @ 16:14:30
URL: http://amandacedervall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0