Sommar?

Idag hade vi satt larmet på 9:00 för att få en skapligt tidig start på dagen och åka och storhandla på Willys, gick på dryga tusenlappen, alltid lika kul...



.... och nu är jag på jobbet. Har skrivit upp mig på semestertiderna som är från v.27-v.33.. har förtur och skrev upp mig på en hel del trots att jag ska jobba på fuxen fyra av veckorna, vilket då innebär: flera veckor kommer jag jobba 7 dagar i veckan, inte nog med detta.. jag kommer även att jobba 12-14 timmar ganska många dagar. Så trevlig sommar på mej då!
Men allvarligt, vad gör man? Fuxen-pengarna kommer i slutet av augusti vilket iofs är trevligt, men det är inte då jag behöver pengarna, jag ska helst överleva sommaren! Och trots att Frode kanske kommer ha pengar och trots att jag kan låna av pappa så NEJ!  Jag vill vara vuxen nu! Jag vill inte vara beroende av andra hela tiden.. så nu ska jag jobba och stå i (ännu mer än vanligt) och så ska vi hålla tummarna för att jag fortfarande är vid mina sinnens fulla bruk när sommaren är över! Ä*h, det går nog bra.. jag försöker hela tiden se det som tillfälligt, en övergående period.. för face it, det är inte så lång tid kvar tills skolan har nått sitt slut för gott och då behöver jag ju aldrig mer hålla på så här.. bara ett år kvar nu! Detta förutsatt att jag klarar alla helvetes omtentor! Håll era tummar och tår för mig 9/6 + 11/6 då lite ska betas av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0