TRÖTT

            
Haha, sköning

Känns faktiskt som jag ska somna sittandes här på jobbet. Det kommer ner nåt snöblandat skit, är alldeles grått och jag har haft en enda kund på en och en halv timma. Jobbar dock bara till fyra, men hur peppande är det att man sen skall raka vägen hem och gå ut med hunden i detta väder, därefter sätta igång med maten och så disk efter det... och så ska tvätten från igrå vikas och läggas undan för det hanns inte med igår.. ojoj, ja sen lär man ju stupa i soffan.. och så är det samma visa imorgon, upp vid sju, bege sig till skolan, sen gå till jobbet och hänga här till klockan fyra. Näää... tack och lov för pappa som bjussar på käk imorgon, då slipper man i alla fall det.. men när man är där så ska man ut på långpromenad med Melvin och Doglas som annars äter upp varandra. Vad jag gnäller.. men kan ni förstå att jag inte ska få vila i helgen heller?? Tidig morgon på lördag för att åka till sthlm (jocke är hundvakt, tack!) och sen hem och snygga till sig på eftermiddagen för att gå på synthfest.. och tidigt upp på söndagen för att gå på hundutställning (amanda hämtar mig typ halv nio...) och sen är det måndag igen och tillbaks till vanliga rutinen.. plus att jag under nästa vecka ska gå introduktionen på gruppboendet också.. ja jag fick ju jobbet! Bra va? Ännu mer att göra.. nåja jag får se det så här: Om typ ett år är jag färdig med skolan och då behöver jag aldrig mer härja på detta sättet.

Emilia mejlade och beordrade mig att komma till spanien i höst =) Hon skall jobba som volontär på ett pound för hundar.. kan ju va trevligt och titta ner, risken är väl att jag tar med mig hälften av hundarna hem för att jag tycker synd om dem.. haha, jag tror jag skulle kunna bli en sån där djursamlare som man ser på tv ibland, emellanåt måste jag verkligen hejda mig själv. =) Nej jag får nog nöja mig med melvin och ronja, i alla fall så länge jag bor i lägenhet. (har jag berättat att jag skulle vilja ha en råtta??) Haha! Jag är inte klok.

Nu kom en kund.

Hej då!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Ja du är inte klok du inte :)

2008-03-13 @ 16:06:11
URL: http://amandacedervall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0