2008-06-18

Om kurs, ungdomskärlek och vuxenpoäng:

Igår var jag alltså på utbildning hela dagen, introduktion område funktionshinder, schemalagd tid 8:15 - 16:30. Det var väl lite så där lagomlångtråkigt som det alltid är när man skall sitta och lyssna på människor en hel dag i alltför obekväma stolar. Vi fick hur som helst lära oss om vad som gäller när det kommer till mutor och arv, sekretess, hygien, etik mm. Det hade sina ljusglimtar, man fick ju höra en hel del anekdoter om folk som betett sig helt galet när dom har jobbat. För att ge ett exempel: En ung kvinna som jobbade på ett gruppboende var ute och körde en av brukarna i rullstol, hennes pojkvän ringden på hennes mobiltelefon och hon svarade. Under samtalet blev de osams, riktigt osams och hon hävde ur sig "ditt jävla cp-barn" och kastade på luren... den brukare som satt i rullstolen hon körde har en cp-skada. Behöver jag säga att hon blev av med sitt jobb?

Nåväl, det roligaste när man går på denna typ av utbildningar är att man alltid stöter på någon man känner. Jag träffade tre, två av dem från högskolan och så Peter  Seberg som jag inte träffat på år och dar. Peter var (för si så där 10 år sen) föremålet för min kärlek, jag var så galet kär i denna kille. Vi festade en del ihop och jag minns att vi hånglade vid ett par tillfällen när vi "bytte rök", ja vi gjorde ofta det när vi var unga.. en tar ett bloss av en cig och sen har man läpparna mot någon annan och blåser in röken i dennes mun... slutade ofta i hångel, förstås! Det blev aldrig nåt mer mellan oss förstås, och kärleken är ganska snabbt övergående i den åldern. Men när jag såg Peter igår kunde jag liksom förstå varför jag var så kär i honom, han är otroligt charmig och har sån utstrålning, till skillnad från många andra stolpskott som man kärade ner sig i. Det var i alla fall jätteroligt att se honom, han ska för övrigt också bli lärare.. ja som alla andra inklusive jag!

På fredag är det midsommar, vi har inte helt bestämt vad vi ska göra men idag ringde jag Madde då hon har barn i Zebbes ålder. Tyckte det kunde vara kul om man sammanstrålade, kanske gå till djurgården, ätalite gott och spela kubb. Hon skulle prata med sina barn. Det blir en nykter midsommar, dels ska jag ju jobba ett långt pass dagen efter och så har vi ju Zebbe. Midsommar har alltid förr varit en ursäkt att supa sig dyngrak och ligga och kräkas i en buske, ligga och hångla med någon okänd kille i det blöta gräset och förstöra den nya vita klänningen. Dom tiderna är över, nu är man sofistikerad... det ger en hel drös med vuxenpoäng om du frågar mig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej gumman! Ja, katten dog! Fast de e ett tag sen nu..men hittade bilden på mammas dator. Hon var världens finaste katt! Hon var lite bossig, det ser man ju till å me på bilden! ;) Läste om din ungdomskärlek, så härligt! Haha! Faaaaaaaan vad livet var enkelt förr..seriöst, whats the prob nu för tiden? Haha! Pusspuss!!

2008-06-19 @ 10:56:03
Postat av: Amanda

Det låter bra det. Har du sett att höstens scheman ligger ute på mdh.se? Enligt kursen pedagogisk kommunikation kommer vi bara gå 2-3 dar i veckan.. Estetiska lärprocesser fattar ja dock inte mycket av så de visar sig hur man gör med den :D. Pöss

2008-06-19 @ 11:09:25
URL: http://amandacedervall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0