2008-06-15

Sitter på jobbet, är totalt uttråkad.. har ätit en pizza och har lite ont i magen nu.

Igår när jag jobbade kom Marlene (min fasters vänninas dotter, som man lekt med på kalas som liten, ett år äldre än mig, färdigutbildad lärare) in med sin lilla dotter Villemo som är fem veckor gammal.. och jag fick kramas med den lilla medan Marlene valde film.. egentligen är det självplågeri att hålla i såna små, jag fick fysiskt ont .  =) Undrar om detta är en period som är övergående, jag har nämligen ett sånt enormt bebissug just nu.. det blir inte direkt bättre när folk säger att det inte alls är så svårt att komma tillbaka till skolan efter en mammaledighet.. men som tur är har jag ganska stor självkännedom, jag skulle inte klara det så istället använder jag huvet och väntar! Det hinns med, jag är ung.. jag får väl låna andras barn tillsvidare =) 

Imorse gick jag och Frode upp i skaplig tid för att vi skulle hinna ner till stan innan jag började jobba (började klockan elva) men jag mitt nöt tänkte inte på att det är söndag idag, det innebär ju att stan öppnar först klockan tolv.. så vi satte oss på en bänk i solen och bara var, det kan också vara mysigt ibland.
   Frode har åkt ut till pappa för att fortsätta lite på huset, hade gärna vart med men det får väl gå bra att vara här istället.

Slutar jobba om 2,5 timmar, då är det hem och laga middag som gäller.. ta en långpromenad med Melvin och sen bara slappa.

Kommentarer
Postat av: jenny (grannen)

ni gör helt rätt i att vänta med bebis för det tar mycket tid och kan vara rätt jobbigt att plugga när man har en liten.. men ni hinner för du är ju som sagt inte gammal =) kram

2008-06-15 @ 15:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0