2008-06-13

DJUREN



Ronja - den ondskefulla


Melvin - den gode (tuggandes på ett ben)


I detta trista väder passar det ganska bra att lägga tiden på husdjuren, lite trimning i form av kloklippning och borstning (båda två slapp bada).


Förklaring till varför Ronja är den onda: Ronja har funnits hos oss i två år, enda sen hon bara var en liten palt, men hon gillar ingen av oss, faktum är att hon hatar oss och vill hugga ihjäl oss... hade hon varit lite större och haft intelligens nog att komma ur sin bur så tror jag hon hade mördat oss alla. Ronjas stora problem började när hon var mellan 6-9 månader gammal, på den tiden hade hon ett hus i sin bur, ett litet krypin.. där inne låg hon och lurpassade och så fort man stoppade ner handen i buren så anföll hon.. veterinärernas råd var att ta bort huset för då skulle hon bli mindre aggressiv, det hon höll på med menade dem, var att skydda sitt territorium. Huset är borta sedan länge men den där kaninen är inte trevligare för det.. igår hade jag typ min största dust nånsin med henne, hade göra 20 minuter för att få ut henne ur buren, hon far omkring som en gallning, "hugger" efter händerna, rivs och har massa konstiga läten för sig. När jag väl fick tag på henne somnade hon dock gott mot mitt bröst efter en stunds kliande mellan öronen. Det är ett mycket märkligt djur, folk tycker att jag ska göra mig av med henne men jag har ju ändå tagit mig an det lilla livet.. jag skall nog inte ge upp hoppet när det gäller henne, en dag kanske hon förstår att vi inte vill henne illa.

Förklaring till varför Melvin är den gode: .. en sådan förklaring behövs nog inte ens. Idag träffade jag en kille som jag träffat många gånger förr, han har själv en pitbull-blandis som heter Zombie.. och idag uttröck han sin önskan om att ha en hund som Melvin, han sade att han med glädje hade bytt med mig. Det han menade var: att det är så roligt med en hund som viftar på svansen bara man tittar på den. Han menade Mel förstås.. denna totalgalna, knasiga hund är verkligen en sån som sprider glädje vart han går, han är så enormt positiv!

.... när jag nästan skrivit färdigt detta inlägg kom mitt tredje husdjur hem.. han häslar att han är en mask på bilden...



Frode - den underlige


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0