2008-07-08


Jag vill meddela följande: om någon saknar mig på torsdag kväll så är detta destinationen ni skall leta på (se ovan).. Uppsala för den som inte känner igen domkyrkan på bilden.
Följande är fallet: På torsdag skall jag åka på utflykt med en av de boende själv. För den som känner till mitt lokalsinne (eller ska jag säga brist på lokalsinne?) är det självklart att detta är en ytterst dålig idé, men det tycker man inte på min arbetsplats trots att jag informerat om att jag går vilse i min egen lägenhet (nästan).. och jag tycker man borde blivit orolig när jag bad om en vägbeskrivning till Klostergatan varifrån utflyktsbussen går. Jag lugnade mig lite när jag insåg att jag inte kommer vara alldeles ensam, det är folk från fler gruppboenden som skall åka.. men bubblan sprack snart, väl framme vid destination är dagen fri.. man väljer själv utifrån några förslag: domkyrkan, linnémuséet, stadsshopping mm. vilket innebär att risken är ganska överhängande att jag kommer bli ensam med min brukare i alla fall.. vilket innebär att jag kommer gå vilse på vägen tillbaka till bussen.. vilket innebär att vi kommer bli kvar i Uppsala.. vilket innebär att jag kommer bli av med jobbet.. jag gillar inte idén. Och vi ska liksom slå död på 7 timmar i Uppsala.. fast det är klart, om jag lägger tre av dessa timmar på att ta oss tillbaka till bussen så kanske det går.. ja, sannerligen är det så det får bli!

Annars mår jag bra, bara så ni vet!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Ser fram emot att se en uppdatering hur det gick :)

2008-07-10 @ 18:58:54
URL: http://amandacedervall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0