2008-07-02

Onsdag idag och imorrn fyller älsklingen år, vilket innebär att jag ska städa hela dagen.. och tvätta, så det ser snyggt ut när folk kommer på besök! Måste säga att jag blir oerhört förslappad av att jobba kväll, sover ju skitlänge på morgonen och är medvetslös till fyra på eftermiddagen.. gillar det inte! Blir fint nästa vecka när man måste börja komma upp på morgonen, problemet är ju att jag jobbar kväll också, så jag är inte hemma förän tio om kvällarna vilket lär resultera i att jag kommer vara en zoombie. Alldeles säkert inget vidare trevlig för dem i min omgivning.. men ni älskar mig ändå, eller?


jag som zoombie? =)

För typ 3 månader sen (uppskattningsvis) gick jag till en frisör här i nyfors (90:- för en klippning) och toppade håret.. ägaren till salongen häslar alltid sedan dess. Fick dock just en minichock när han just gick förbi "min" videobutik, stack in huvudet och sa "hej annika, är det bra?".... min undran är nu: har han superminne och minns allas namn eller älskar han mig?? Jag är lite rädd, men också lite nöjd om det är så att jag etsat mig fast i någons minne. moha!

Att jobba i videobutik så här mitt i ghettot medför vissa underligheter... medelålders stamkunder tycker att dom kan stöta på mig när jag är ledig. Exempelvis i lördags.. ja då var jag på väg hem från Nybron och någon ropar "hallå! tjejen!" och berättar sedan att han känner igen mig från videobutiken (jotack, jag känner igen honom också.. han är gift och har flera barn) och så talade han om hur vacker jag är, och tyckte att vi skulle dela taxi.. det tyckte inte jag! Jag undrar bara: är det inte lite pinsamt att komma in hit efter helgen, tillsammans med lilla frugan och hyra film?

Kommentarer
Postat av: mLi

haha, det påminner mig om våra kostymklädda kunder som kan bete sig som om dom inte vore kloka på krogen för att sen på måndagmorgon sitta och skämmas. haha. stryk ska dom ha.



förövrigt kanske jag inte kan närvara på frodes kalas imrrn. är sjukling men jag ringer dig imrrn.



(ps i'm back in the blogbusiness amazingdays.se/blog)

2008-07-02 @ 22:21:14
URL: http://amazingdays.se/blog/
Postat av: Elin

Ääh, Du skulle delat taxi å låtit honom stå för notan! =) Haha, uuuuuuse them! =) Hallå? Frode får väl städa själv, de ju HAN som fyller! =) Det där med frisören, verkar helt sicko!!

2008-07-03 @ 08:29:25
URL: http://livingmyydream.blogg.se/
Postat av: Amanda

Du jag kan säga att den där frisören är kär i dej. När jag gick förbi med tula och timra när ja fortfarande bodde i nyfors så frågade han mej om det var annikas hund. Han har span på dej min vän.

2008-07-03 @ 13:27:56
Postat av: mLi

men oj, hur mår man då är frågan! för övrigt hade jag också gillat om jag fick ha ett walk-in skafferi! woha.

2008-07-03 @ 13:32:12
URL: http://amazingdays.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0