2008-07-01


Denna bok läser jag just nu. Jag beslutade mig för att köpa lite sommarläsning (ta 4, betala för 3 på akademibokhandeln) och köpte bland annat Julie Gregorys bok Mamma sa att jag var sjuk, jag älskar nämligen självbiografier, faktum är att alla fyra böckerna jag köpte är självbiografier.. människors livsöden fascinerar mig. Den här boken handlar om Julie vars mamma led av sjukdomen Munchenhausen by proxy, en psykisk sjukdom som gör att man hittar på eller framkallar sjukdomssymptom hos vårdnadstagare (offret är oftast det egna barnet). Det är en intressant historia, och faktiskt inte så tragisk som man kan tro (eller självklart är historien oerhört tragisk, men boken är charmigt skriven, stundtals komisk). Då vet ni det! Det är mitt sommarnöje de få lediga stunder jag har...

Igår när jag jobbade på videobutiken (ja, det gör jag ju nu med iofs) så pajade datorn.. jag var ute på nätet (det enda nöje man har här) och så stod det "sidan kommer stängas" och sen kom det upp en massa antivirusprogram som inte gick att klicka bort, och datorn var tydligen attackerad av en massa konstigheter.. jag fick sköta all uthyrning med hjälp av papper och penna som på urtiden, men vid halv tio kom data-daniel och räddade datorn.. tack och lov för det. När det bara jobbar tjejer på ett sånt hät ställe är det dömt att misslyckas.. haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0