Lilla Melvin och minnen av farmor

Idag har jag och Melvin haft kvalitetstid i skogen, det är så skönt när tiden räcker till och man kan ge sig iväg... vi var borta i nästan en och en halv timma och Melvin sprang allt vad han kunde i skogen, brände av överskottsenergi.. när vi kom hem lade jag mig och latade mig på soffan och Mel somnade gott på sin pläd brevid. Han har varit så lugn och snäll hela dagen, han skulle nog behöva komma ut och röja så där varje dag.
image2

                                                             ~¤~  Älsklingsgubben ~¤~


Jag lagade strömmingslåda till middag idag... vi har precis ätit och det var jättegott! Kom och tänka på den strömmingslåda som min farmor brukade laga till julbordet.. åååh.. jag saknar henne så att jag nästan blir tokig iband. Det är inte detsamma utan henne, hon var verkligen en av de bästa människorna i mitt liv.. hon var nästan åttio år när hon gick bort men var så ung i sinnet. När jag var barn tog hon sig alltid tid, man var aldrig en börda.. och jag tror hon värdesatte våra lekstunder lika mycket som jag gjorde... det är tomt.
image3

Jag tillsammans med min farmor... jag är nog runt fem år på bilden... fina minnen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0