Om den lilla butiken där tiden står stilla


videoteket på bilden är inte butiken som omnämns i texten (ála "bullen")

Jag sitter i den lilla butiken, butiken där tiden allt som oftsast står alldeles stilla. När jag vänder mig mot klockan och är övertygad om att det gått en timma sedan jag senast tittade så har det endast gått en kvart. När man läst sin tidning med tillhörande söndagsbilaga, besökt alla sajter värda att besöka... då känner man hur man sakta men säkert börjar bli hispig. Man kan heller inte pyssla med något som kräver total koncentration (exempelvis pluggande) för min koncentrationsförmåga liknar min sömn.. precis som jag ur min sömn vaknar av minsta ljud, så kommer jag här helt av mig om någon ber om ett filmtips. Vad ska jag göra med min tid? Yoga?

....två timmar till hemgång....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0