2008-08-06... fast lite senare

Förövrigt...

Jag måste, jag bara måste få tala ut om ett stort problem: Grammatik. Låter det tråkigt? Det skulle inte behöva tas upp om det vore så att folk följde grammatikens regler. Okej, jag må vara en språkpolis och något av en fanatiker men det driver mig till vansinne att folk som bloggar (okej, främst de som nyttjar lunarstorm, men trots allt, de flesta över 20 år) inte kan stava och vad som ännu värre är... de vet inte att man skall använda punkt vid slutet av en mening och inte heller att man därefter skall börja nästa mening med stor bokstav. Det blir ju bara en enda sörja!

Folk kan heller inte göra skillnad på de helt olika vokalerna O och Å... till exempel läste jag om en pojke som var sjuk, han hade feber och behövde läggas in för att få dråpp, vad i hela världen?? Ett dråpp? Vad är ett dråpp? Förmodligen någon ny slags injektion, i vilket fall hoppas jag att pojken blev frisk och att det var en dundermedicin han fick!

Jag vill när jag ändå håller på upplysa om att den modige i sagan kallas hjälte.. ja, tro det eller ej, med HJ! Jag vet inte vad en jälte är.. vet ni?

Sär skrivning.. sär-skrivning.. särskrivning!!! Min största allergi! Man kan inte på ICA skriva skyltar där det står "skum tomte" eller "kyckling lever"! Jag får allergi! Allergi!(med 2 konsonanter vi namn L)

Gud så skönt att få det ur systemet! No hard feelings!

Kommentarer
Postat av: mLi

jag gillar gemener och avskyr versaler. men grammatik-natzi, får man skriva ihop ord om inte ska skrivas ihop? det heter ju för övrigt och inte förövrigt! ;)

det fantastiska med särskrivning är ju att det blir förbannat mkt roligare när folk som bör skriva seriöst inte kan det och det blir fel fel fel. jag köpte tre skumma krokodiler, ganska små och ganska söta! puss!

2008-08-10 @ 12:28:37
URL: http://www.amazingdays.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0