2008-08-10

Det här jobbet roar mig emellanåt, arga kunder som förr kunde göra mig alldeles förskräckt får mig istället att vilja skratta lite.

Vad som såg ut som en tönt och hans flickvän kom för en stund in i butiken och skulle hyra en amerikansk actionrulle. Följande dialog ägde rum:

- Kundnummer eller personnummer?
- ¤¤¤¤¤¤  - ¤¤¤¤ .... och jag har en film till godo.
- Du har ARN - tempelriddaren till godo.
- Jag vill ha den här istället för ARN.
- Fast du har specifikt ARN till godo, det står i notisrutan. Vill du ta ARN istället?
- Nej, jag vill ha den här!
- Det är olika bolag, därför kan jag inte ge er den utan kostnad, den kostar 45:-
- Fast hela vår kväll blev förstörd för att ARN hackade..
- Det är därför ni fått den tillgodo, så att ni ska kunna se den i sin helhet.
- .... Ni tar alltså inte hänsyn till att hela vår kväll blev förstörd??
- Givetvis. Ni kunde ha kommit in samma kväll och omedelbart fått den utbytt plus en extra dag utan kostnad..
- Vi bor ju på andra sidan stan! Vem bekostar i så fall bensinen?
- ...Här står det att ni bor på Västra Åsgatan... ska det ändras..?
TYSTNAD. TYSTNAD....
- Det är sista gången vi hyr här!!
- mmmm.. tack och hej.

Förstå mig rätt, jag begriper att man kanske blir upprörd när man kommer hem efter en veckas slit och ska se en film och sen fungerar den inte. Men.. kära tid! Ta det lugnt! Vad folk heller inte förstår är att jag bara gör mitt jobb, rätt och slätt. Jag brukar inte jävlas med mina kunder bara för att! Tycker dock numera att denna typ av diskussioner är ganska roande.

Kommentarer
Postat av: mLi

ursäkta att jag inte ringt upp raring. har legat utslagen efter gårdagen hela dagen lång.



o ja, man kan inte annat än att skratta! folk är inte kloka o kunder har faktiskt inte alltid rätt!

2008-08-10 @ 21:58:33
URL: http://www.amazingdays.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0