sommarens sista suck

.. att gå på en tillställning med ovannämnda namn får mig att gå in i en mindre depression (det faktum att det spelas kass musik gör inte saken bättre), att jag imorgon ska gå på en tillsällning man valt att kalla höstfest gör inte depressionen mindre.. vadå, höst? Är sommaren slut? De fina dagarna jobbade jag och jag väntade mig att jag skulle få sola nu i augusti (ja för officiellt är det ju sommar, ett par dagar till befinner vi oss i augusti). Men utan att jag hann märka det så hade fälten hunnit gulna, rönnbären blivit röda och gässen flyttat söderut, för att inte tala om det faktum att man längtar efter sin vinterjacka så fort man befinner sig utomhus efter 18:00. Jag är besviken på ännu en sommar.
Förstå mig rätt, som hundägare tycker jag att hösten ären av de mest fantastiska årstider som går att finna. Man kan promenera utan att varken svettas eller frysa ihjäl, lite kall om näsan men varm innanför tjocktröjan.. man behöver ännu inte sätta på sig så pass mycket kläder att man mest liknar en michelin och när höstsolen skiner på läsida så är det fantastiskt! Det är då jag mest av allt längtar efter det hus jag och söt ska ha, sitta på läsidan, se äpplena bli alltmer mogna, dricka kaffe inlindade i en filt nog stor för två.. nej, ni ser att jag gillar hösten (jag väljer att räkna bort alla regndagar och förkylningar) men en blek kvinna behöver också sin sommarsol vet ni!

Imorrn blir det klackarna i taket, jag planerar att ha mycket trevligt! (pssst! jag har köpt resorb, det ska visst vara en mirakelmedicin utan dess like!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0