2008-08-14


Styckning av kyckling

Jag sitter på mitt arbete och i bakgrunden ljuder mix megapol.. för en liten stund ringde en kvinna in till radioprogrammet och talade om sin kärlek till hel kycklin (ja, i motsats till filéer) och jag kände att jag funnit min själsfrände. För henne handlade det mest om att man kunde få en fantastisk smak genom hjälp av vitlök och citron, för mig är det lite annat. Jag fullkomligt ÄLSKAR att få stycka kycklingen (jag vet, helfel i dagens vego-samhälle) och själv putsa och fixa fina filéer, det får mig att känna mig som en riktig urmoder. Att jag dessutom kan helgoda kycklingrecept som jag mer än gärna lagar är bara en pluspoäng, att det är sjukt mycket billigare än att köpa filéer är ännu en. På lördag är det veckohandling på Willy´s, en eller ett par kycklingar kommer garanterat finnas i kundvagnen.

Imorse skrev jag kemitenta, detta är något vi talar tyst om. Jag kan med största uppriktighet säga att det gick redigt illa. Aldrig i mitt liv kommer jag bli kemist, detta är ingen stor sorg för mig men man gillar ju ändå glädjen av att kunna välja. Nu får jag förlika mig med tanken att det garanterat blir ytterligare en tentamen i kemi i december, som att få fira jul 2 gånger.. eller?

På förmiddagen ringde min lur och i den andra änden presenterade sig damen i telefonen som Monika. Hon ringde från Hyresgästföreningens blaska hem & hyra och hade läst om Melvin i EskilstunaKuriren... nu ville även hon göra en intervju för "sin" tidning och den skulle handla om "kamphundar", hon ville presentera en snäll sådan i artikeln och hon tyckte att Melvin verkade vara en trevlig filur (vilket han givetvis är). Intervju bokad 21/8 kl.10:00.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0