2008-08-13

Idag är jag pigg, efter en formsvacka som höll i sig i tre dagar.. jag har befunnit mig i något slags halvmedvetande och inte orkat ta tag i något alls. Men idag har det vart andra takter! Larmet på luren ringde klockan åtta, då vill jag inte påstå att jag var pigg men jag kände mig åtminstone inte dödstrött... gick ut med lilleman, bryggde kaffe och hällde i mig ett glas fruktsoppa (ja, jag är i en period då jag endast kan inta flytande föda på mornarna och nej, jag är inte gravid!). Därpå satte jag igång med studierna och hann lagom komma in i det där med protoner och elektroner när telefonen ringde. Det var en massös (varför känns det som man menar en prostituerad när man skriver massös?) som jag kontaktade tidigare i veckan som nu lyckats klämma in en tid till mig för att bota min onda rygg. Jag kastade mig ner på stan, satte mig på bussen och en timma senare: en mycket bättre känsla i ryggen!
   Hem igen, dyka ner i kemins värld vilket gör att man tappar livsgnistan ganska fort, men jag kämpade på tappert i några timmar innan det var dags att börja med middagen som jag om ett par timmar ska värma upp och inta här på jobbet.

Imorgon är det alltså uppe med tuppen som gäller, då jag ska skriva tenta i kemi klockan halv nio.. vi får helt enkelt se hur det går, man kan aldrig veta har det visat sig.. jag tyckte jag hade en bra uppfattning kring det där med kemi, molberäkningar, kovalenta bindingar, pH och allt det andra första gången jag skrev... men där hade jag tydligen fel!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Lycka till imorn gumman!!! Håller tummarna för dig ;).

2008-08-14 @ 12:52:47
URL: http://amandacedervall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0