tiden räcker inte till...

.. känns som jag är igång hela tiden, idag somnade jag på soffan under en liten paus från allt.. och jag brukar aldrig sova på dagen!

Ska snart iväg till min käre far.. årets första grillmiddag =) Ska bli sååå gott! Det är så skönt att komma dit,lugnt och stilla.. hundarna kan springa och busa, god mat... långpromenader på grusvägarna.. nu är det inte lika mörkt om kvällarna längre så man kanske till och med kommer ut i skogen. Melvin älskar ju det och far omkring som en riktig vilde. =) Finns inget stopp på honom när han kör igång!


Alltså, blir lite trött på konstiga människor.. amanda berättade om en liten valp (ca 5 mån) som bor här..ägaren hade slagit den med kopplet och lyft den i öronen och skällt på den.. hon gjorde verkligen illa hunden,och allt det för att den var intresserad av amandas hund tula. förstår inte att man har hjärta att göra så! Och imorse när jag var ute med Melvin så kom en tant med sin blandras... jag känner igen hunden, det är en gammal svart medelstor tik som är riktigt tjurig i humöret... jag ville inte att Melvin och tiken skulle hälsa eftersom melvin är så på och den hunden är tjurig så jag gick över på andra sidan gatan.. då ropar tanten (som jag tror ag blir förbannad! Mel är så svag i sitt psyke efter allt han varit med om och ska inte behöva utsättas för sånt! Tanten bara drog tag i sin hund och ställde sig mitt i gatan och gapade om att "jävla hund, det är jag som bestämmer! ska jag trycka ner dig och bita dig kanske??" Precis som det hjälper!!??Vi bara gick därifrån... jävla människa,och stackars hund! Blir så trött! Kan folk inte varapå ett normalt sätt med sina djur ska dom inte ha några!

Nä nu tänker jag åka och käka mat!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag säger ju det! gratis hundägarkurs till alla!!!

2008-04-06 @ 13:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0