Myror i brallan?



I måndags inledde jag mitt tematiska arbete om myror tillsammans med fem barn i åldrarna 4-5 år. Vi startade med att jag undersökte vad barnen hade för förkunskaper, de fick rita en myra och en myrstack utifrån hur dom trodde att de ser ut. Idag begav vi oss ut för att hitta en stack, det gjorde vi efter många om och men och till vår förvåning var myrorna vakna redan. Det är sån underbart att jobba med så här små barn, de har så mycket idéer, inte alls hämmade som de ofta blir med åren... lyckades ta några riktigt fina foton ute i skogen.. satt och dokumenterade lite under eftermiddagen, jag har fått en egen "dokumentationsvägg" i tamburen, den är sååå fin!

Ja in övrigt har det dock varit en ganska kass dag.. när jag skulle bege mig i morse så upptäckte jag att min cykel blivit stulen, blir så jävla trött.. kan man inte bara låta andras grejer vara??? Nåja, jag har anmält och ringt försäkringsbolaget i alla fall... så nu ska jag bara vänta på att pappren kommer...

Nähä, nu ska jag ut med Mel och sen ska jag tvätta.. ojoj...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0